כתיבה שיווקית בחברות הייטק וחברות בינלאומיות

 

פעם לא ידעו על המושג כתיבה שיווקית. היו סוגרים עסקאות בטלפון או פנים אל פנים על כוס קפה. לוחצים ידיים ובזאת זה נגמר. כיום, כאשר העולם הגדול הפך קטן יותר והעיסקאות הן לא בין המפעל באשדוד לבין חנות בגדים בקניון באשדוד אלא בין חברה ברמת החיים לבין תאגיד ענק באנגליה, שלב המו"מ הם ארוכים יותר, מורכבים יותר ובעיקר - הם פועל יוצא של פעולת שיווק אינטרנסיבית, בינלאומית, חוצת יבשות, מתקדמת ואיכותית. כתיבה שיווקית היא בבסיסו של תהליך שיווק בינלאומי וחלק בלתי נפרד מניהול שוטף עם לקוחות, ספקים, מפיצים ומשתפי פעולה מעבר לים.

 

אנשים העוסקים בתחום של כתיבה שיווקית הם אנשים מבוקשים בשוק ואם עדיין לא השתכנעתם, תכנסו לאתר בו מפורסמות משרות דרושים בהייטק ובשיווק ותראו כמה משרות דרושים קיימות לתפקידי: כתיבה שיווקית, מרקום, ניהול תקשורת שיווקית, ניהול אתר הבית ועוד. כתיבה שיווקית הוא תחום אשר מסייע לחברות וארגונים להגיע אל הצדדים מולם הם עובדים או שואפים לעבוד, מתחילת ה"חיזור", דרך כתיבה שיווקית למיילים, ניזולטרים, חוברות הסברה, הזמנות לבקר בתערוכות, כנסים, מצגות דיגיטאליות ועוד ועד לניסוח הפרטים הסופיים של ההתקשרות בין שני הצדדים. כתיבה שיווקית היא הכלאה של: תקשורת, תרגום, שיווק, פירסום, יחסי ציבור וניהול קשרי לקוחות מעבר לים.

 

כתיבה שיווקית הוא מקצוע חדש ולכן עדיין אין תנאים נוקשים בעיקר לאור העובדה שרק בשנים האחרונות נפתחו מסלולים בהם ניתן ללמוד כתיבה שיווקית בצורה מסודרת. כרגע, נכון להיום, אנשים מגיעים לתחום של כתיבה שיווקית מכל מיני תחומים מקבילים כגון: שיווק, פרסום, תרגום, עריכה לשונית ועוד. כל מי שיש לו את הכשליטה בשתי השפות לפחות (עברית ואנגלית), שפה רהוטה, יכולת ביטוי יוצאת דופן, אסתטיקה בכתיבה, אוריינטציה מכירתית שיווקית וייצוגית - כל אלו הן התכונות הנדרשות.


כתיבה שיווקית הוא תחום שהולךותופס תאוצה. לפני עשר שנים איש בארץ לא ידע מה זה כתיבה שיווקית כפי שאיש לא הכיר את המקצועות הבאים: מקדם אתרים, מנהל קמפיינים במנועי חיפוש, בלוגר ועוד. כיום המקצועות הללו הם מוכרים ואף הביקוש אליהם רק גובר עם השנים ונמצא תמיד במגמת עליה. עבור מי שבוחר לעבור ולהתפרנס במקוצע של כתיבה שיווקית - יש לו כמה אפשרויות וכמה מודלים להשתכרות: כתיבה שיווקית הוא תחום לו יש כאמור ביקוש בקרב חברות הייטק אך יחד עם זאת, יש לו ביקוש גם בכל חברה וארגון אשר מנהלים קשרי סחר, יצוא, יבוא ושיתופי פעולה עם כל מדינה שהיא.

 

מי שעוסק במלאכת כתיבה שיווקית יכול לעבוד במשרה מלאה ככתב שיווקי בחברת הייטק או בתאגיד בינלאומי כעובד מן המניין. יחד עם זאת, עבור אנשים בעלי ידע וכשרון בתחום קיימת האופציה לעבוד בחברות המציעות שירותי כתיבה שיווקית לאותם ארגונים וחברות בינלאומיות. ולסיום, לאנשים בעלי זיקה לתחום יש אופציה להיות עצמאים "פרילאנסרים" ולהציע את השירות המקצועי שלהם, לפי פרוייקטים, לחברות שונות במקביל.